Credo Citadell 19 I-II
     
                                                             
Hosszúság: 18750 mm    Szélesség: 2550  mm     Magasság: 3100 mm     Tengelytáv: 5820/6760  mm   Padlómagasság: 350  mm   Összsúly: 28000 kg   Férőhely: 178-186  fő (36-45 ülő)
Terepszög: 7 fok (elöl-hátul)    Gumiméret: 275/70 R22,5    Össztömeg: 28000 Kg

Tolócsuklós, városi autóbusz

Motor:     Cummins  ISB 8,9 E5 320B        Feltöltött, négyütemű, vízhűtéses, COMMON RAIL rendszerű, direkt  befecskendezéses dízelmotor, levegő-levegő visszahűtéssel.
                                                              Összlökettérfogat: 8900 cm³
                                                              Teljesítmény: 235 kW (320 LE)
                                                               Nyomaték: 1350 Nm  (1200/min)
      
Erőátvitel:  Allison T310R                      5+1 fokozatú automata váltó


Motor:     FPT Cursor 8 EEV                     Feltöltött, négyütemű, vízhűtéses, COMMON RAIL rendszerű, direkt  befecskendezéses  FPT (Fiat Powertrain Technologies) dízelmotor, levegő-levegő visszahűtéssel.
                                                              Összlökettérfogat: 7790 cm³
                                                              Teljesítmény: 243 kW (331 LE) 2400/min
                                                               Nyomaték: 1400 Nm  (1200/min)
      
Erőátvitel:  ZF 6HP 604C                         6+1 fokozatú automata váltó

                   


Rugózás, felfüggesztés:
Mellső tengely: ZF RL75EC. Mellső kinyúlás : 2700 mm. Terhelhetőség: 6400 kg
Középső (hajtott) tengely: ZF AVN132. Terhelhetőség: 10000 kg
Hátsó tengely: ZF AV132 .  Hátsó kinyúlás: 3470 mm. Terhelhetőség: 11600 kg

Elől szimpla,középen-hátul dupla keréktárcsa   275/70  R22 méretű radiál. Teljes légrugózás, szabályozott padlószint (340-800 mm).

Rugózás, felfüggesztés:
Mellső tengely: ZF RL75EC. Mellső kinyúlás : 2700 mm. Terhelhetőség: 7500 kg
Középső (hajtott) tengely: ZF AVN132. Terhelhetőség: 9000 kg
Hátsó tengely: ZF AV132 .  Hátsó kinyúlás: 3470 mm. Terhelhetőség: 11500 kg

Elől szimpla,középen-hátul dupla keréktárcsa   275/70  R22 méretű radiál. Teljes légrugózás, szabályozott padlószint (340-800 mm).


Kormánymű: ZF Servocom 8098  típusú hidraulikus szervokormány, biztonsági kivitelű, szögben és magasságban állítható kormányoszloppal

Felépítmény, külső-, és belső tér:
Zárt keresztmetszetű, rozsdamentes acélprofilokból hegesztett önhordó karosszéria.  Külső burkolat: ragasztott alumíniumlemez és üvegszál erősítésű poliészter műanyag.
Blső burkolat: A padló borítása rétegelt lemez, a zajforrásoknál parafa hangelnyelő betéttel ellátva + kopásálló, csúszásmentes járműipari műpadló burkolat. Mennyezet és oldalfal kopásálló felülettel ellátott laminált lemez.
4 db távműködtetésű, kétszárnyú belső bolygó utasajtó, visszanyitó szerkezettel ellátva. (2-2-2-2)
Ragasztott, kétrétegű biztonsági oldal üveg, vázba ragasztással rögzítve , alumínium keretbe épített, elhúzható, fűtőszálas kivitelű vezető meletti üveg,  íves, edzett biztonsági hátsó üveg, vázba ragasztással rögzítve.


Fékrendszer: Kétkörös vezérlésű biztonsági légfékrendszer, PERROT típusú ékműködtetésű dobfékes mechanizmus minden keréknél. A hajtott tengelyre ható rögzítőfék rugóerő-tárolós rendszerű, indirekt működtetésű. A jármű sebességkorlátozóval, (ABS/ASR) és fűthető légszárítóval van ellátva.
A lassítófék VOITH R120 típusú hidraulikus retarder, valamint pneumatikus működtetésű, elektromosan vezérelt kipufogófék.

Műszerek:Euro-3-as, digitális műszerezettség három ellenőrző panellel és tíz paraméter mérését végző fedélzeti computerrel. külön sebességmérő és fordulatszámmérő műszerek.Kétvezetős, rádió-méretű Veeder Root tachográf. VDO szabvány műszerfal.
Kihangosítás: 10 db utastéri hangszóró a kárpitozott légcsatornába építve és 1 db hangszóró a vezetőtérben.
Elektromos berendezések Feszültség 24V, Akkumulátorok: 2 db 12 V


      (Citadell I)          (Citadell II)