Ikarus 260 T1 és T2

                                
Az Ikarus 260T szóló trolibusz az Ikarus gyár igazi sorozatgyártást meg nem ért járműve Az elsőt 1976-ban készítették, a 100-as Ik 280T sorozattal párhuzamosan, ZIU 5/D troliból felhasznált Dynamo Moszkva elektronikával, DK-210 típusú 120 kW-os motorral
600.-as pályaszámú trolibusz a BKV-nál (Ik 260 T1). Ezzel az elektronikával több Ik 260T nem készült.
Az Ik.260 T2 a 80-as évek közepén készült, Ganz elektronikával.Budapesten próbálták, majd a lipcsei vásáron tűnt fel, onnan Weimarba szállították, majd visszakerült Budapestre lepusztult állapotban. A trolit 1995-ben selejtezték, sorsa sajnos egyértelmű.


260.T1                                      
                                                                                                               
Hosszúság:  11000 mm     Magasság: 3400  mm     Szélesség:  2500 mm    Férőhely: 22/75  fő (ülő/álló)   Tengelytáv: 5400 mm   Padlómagasság: 920 mm   

Motor:    DK 207 G1                         Maximális teljesítmény: 110 kW (149 LE)

Mellső tengely: Rába
Hátsó tengely: Rába



260.T2                                      
Hosszúság:  11000 mm    Magasság: 3460  mm    Szélesség:  2500 mm   Férőhely: 22/86  fő (ülő/álló)   Tengelytáv: 5400 mm    Fordulókör: 21,4 m    Padlómagasság: 920 mm  
Belmagasság: 2060 mm   Belépő magasság: 390 mm   Össztömeg: 17600 kg     Maximális sebesség: 60 km     



Motor:    Ganz TK 110K                         600V. Maximális teljesítmény: 150 kW (204 LE)
                                                                   
Mellső tengely: Rába
Hátsó tengely: Rába