Ikarus 284

                                                                                                                                                                                                                           

Hosszúság:  17900 mm     Magasság: 2850  mm    Szélesség:  2500  mm   Fér§hely: 46/138 f§ (ül§/álló)    Tengelytáv: 5310/6510 vagy 5510/6685 mm    

Motor:     Rába Man D2156 HM6UT              Közvetlen befecskendezésű, soros hathengeres fekv§ turbó dízelmotor.
                                                                  Maxmális teljesítmény:  174 kW (237 LE) (1800/min)
                                                                  Maximális nyomaték: 1130 Nm (1200/min)
                                                                  Hengerűrtartalom: 10350 cm³

Er§átvitel:  ZF 4HP 600                               4+1sebességes automata váltó

A IK 280 család a világ legsikeresebb busza lett, a maga hibáival eggyütt. Az egyik ilyen probléma volt a túl magas padlószint, aminek megoldására az IKARUS mérnökei egy új típust fejleszetettek ki, a 284-ast. A jármûben rengeteg olyan újítást alkalmaztak, ami késöbb a 435-ösben is visszaköszönt: alacsony padlószint,hosszabb kivitel. A padlószintet a motor hátulra történõ elhelyezésével csökkentették, ezáltal a busz C tengelye  lett a hajtott tengely. A nem kívánatos becsuklás megelõzésére egy magyar találmányt, a becsuklásgátlót alkalmaztak. Késöbb a fejlesztések abbamaradtak, mivel inkább az új 400-as családba tartozó IK 435-öst fejlesztették tovább.
A BKV-hoz 1985 végén került a prototípus, a Récsei üzemegység BX 55-11-es rendszámon vette állományba. Általában a 7A vonalon járatták, de sokat állt a becsuklásgátló hibája miatt.
Végül 1987-ben visszadták az Ikarusnak. Még abban az évben lekerült Debrecenbe, ahol BPY-150-ként 2009 Júliusáig ,a DKV-Intertanker konzorcium indulásáig helyi járatként dolgozott. További sorsa ?? Csak reménykedni lehet..




Papírmakett e típusról