Ikarus 293
                                               
                                               
                                                                             
Hosszúság:  22680 mm       Magasság: 2980  mm     Szélesség:  2500  mm      Férõhely: 229 fõ     Padlómagasság: 920 mm     Tengelytáv:  5400/6180/6280 mm    Ön/Összsúly: 15650/33450 kg

Városi, duplacsuklós autóbusz

Motor:       Rába Man D2156 MTU         Közvetlen befecskendezésū, doros,turbó dízelmotor a második csuklóban
                                                           Hengerūrtartalom: 10350 cm³
                                                           Maximális teljesítmény 184 kW (251 LE) (2200/min)
                                                                     
 
 Erõátvitel:  Voith ???

1988-ban készült el a leghosszab magyar autóbusz, az egyedülálló hoszzúságú IK 293-as. A gyár tervei szerint a busz ideális elõvárosi, illetve metróra ráhordó funkcióra. A jármû megjárta a szokásos kiállításokat majd a BKV-nál is volt próbafutáson, ahol a legtöbbet a 61E vonalon járt, de megfordult a belvárosi 12-es vonalon is. Ezután Pécsre került, ahol szintén utasok nélkül végzett próbafutásokat, majd visszakerült a gyárba. Ekkor felújították, átfestették, és egy erõsebb, 280 LE-s MAN motort tettek bele, ami miatt az elsõ ajtót elõbbre kellett hozni.
A buszt vezetõ sofõrök a jármû lomhaságára, a nagy oldalkilengésére, és a nehéz kanyarodásra panaszkodtak. A duplacsuklós jármû elsõ utánfutója a tolócsuklós buszokhoz hasonlóan merev tengelyes a csuklója becsuklásgátlóval ellátott golyóskoszorús; a második utánfutó pedig kormányzott tengelyû, és hagyományos királycsapos csuklóval rendelkezik
Az átalakított buszt végül Iránba adták el, talán még most is ott van....


Gyári kép a buszról