S típusú  (611-es)  motorkocsi      
                                                                                                              
                                                             
Hosszúság:  9300  mm       Magasság(szedő nélkül): 3203  mm     Szélesség: 2550  mm    Férőhely: 27/15 (ülő/álló) fő    Ön/összsúly: 11000 kg       Gyártva: 1907-1909

 
Motor:    Unio GE58   2db                 Teljesítmény: 2* 37 LE


Böcker légfék, kerekes kézifék, Unio menetkapcsoló


A Budapesti Közúti Vaspályatársaság, a századforduló utáni években 130 db S tipusú villamost szerzett be. A járműveket  1907-1909 közt gyártották. Koscsiszekrényüket 3 különköző cég készítette, és eltérések nincsenek köztük.  A(z) Ganz és társa (20 db), Weitzer (20 db), Schlick-Nicholson (95 db), cégek által legyártott kocsik szine barna volt. A beépített Unio motorok 30-35 km/h-s sebességig repitették a járgányokat, melyeket légfékkel (vontatáshoz) is elláttak.

A 611-es nosztalgia kocsi, az egykori 1715-ös pályaszámú ikerkocsi egyik fele, melyet 1987-re újítottak fel. Alkatrész hiányok miatt TR 4,5/14-es motorokat kapott SP 907-es menetkapcsolóval; valamint eredeti vaslemezes indítóellenállásai helyett az alvázára spirálhuzalos ellenállás került. Emellett nem lehetett természetesen visszaépíteni a középnyomkarimás kerekeit sem, mivel akkor nem lenne alkalmas a mai vágányhálózatra. Nem alkalmazták az eredeti áramszedőt sem, mert akkor naponta kellene cserélni elkopása miatt - helyette a BSzKRt korabeli Fischer-féle csúszólapos szedőt tették rá.