A VIN kód
                                                                     
                                                                                                                                          
A VIN (Vehicle Identification Number) azonosítók alapjait az 1977-ben kiadott ISO 3779-es szabványban rakták le, melyet utoljára 1983-ban módosítottak.
A szabvány meghatározza a kód 3 részre tagolódását: gyártóazonosító, általános jelölés, megkülönböztető jelölés, továbbá a területi jelöléseket, és az évszám kódokat .Az azonosító belső felépítését a gyártóra bízza, azonban néhány meghatározott helyet ajánl; például a 10. karakter lehetőleg az évszámot, a 11. pedig a gyártó üzemet jelölje .
Az Ikarus buszain (most ideértem az EAG-ot is) 1991-92 óta szerepel a VIN kód azonosítóként. A buszokon több helyen is fel van tüntetve, az első ajtónál és a motornál is. Az önhordó kocsiknál a VIN kódot alvázszámként is használják. A VIN számban nem szerepelhet üres karakter, és az angol ábécé betűi közül: I, O, Q sem .

Bemutató példa:    VIN TRAE95E2RV3HU0216

1-3 karakter a gyártóazonosító jelölése (WMI):

1. karakter: S-Z Európát jelenti, Magyarországon a T jelölés van kiosztva.
2. karakter: R-V Magyarországot jelenti, az Ikarus az R és S betűket használja.
3. karakter: A-Z a gyártó céget megkülönböztető karakter.
Ezek alapján 2000 előtt a TRA jelentette az Ikarust, 2000-től a TSB az Ikarus TSE az EAG. Egyéb gyártó jelölések: TRR a Rába, TRE a Rákos Kft., TRK a Credo (Kravola), TRC a Csepel autóbusz.

4-9 karakter az általános jelölés csoport (VDS):

4-6. karakter: a jármű típusszáma.
7. karakter: a jármű jellegére utal. Így például V a városi, E az elővárosi, T a turista. L a luxus.
8. karakter: az utasajtók száma.
9. karakter: a kivitel speciális jellemzője: Így például az alvázak: R - Rába, S - Scania, V - Volvo, C - Csepel, az EAG-nál.

10-17 karakter a megkülönböztető jelölési csoport (VIS):

10. karakter: a gyártási évszámra utal. Általánosságban 1980-tól kezdve az angol ábécé betűi, I, O, Q, U, Z betű kihagyásával sorrendben 2000-ig. 2001-től 2009-ig a jelölés 1-től 9-ig, és aztán ismét A-tól elkezdve. Például: 1991-M, 1992-N, 1993-P, 1994-R, 1995-S, 1996-T, 1997-V, 1998-W, 1999-X, 2000-Y, 2001-1.
11. karakter: a végtermék kibocsátó üzem. 1 - Mátyásföld, 2 - Székesfehérvár, 3 - EAG.
12.-13. karakter: rendeltetési ország. A legfontosabbak: HU-Magyarország, GB-Nagy Britannia, DE-Németország, CZ-Csehország, PL-Lengyelország, R0-Románia, SK-Szlovákia, EE-Észtország, GR-Görögország, SU-egykori Szovjetunió, RU-Oroszország, F1-Finnország, SE-Svédország, MY-Malajzia, TR-Törökország.
14.-17. karakter: gyártási sorszám. A sorszámozás lehet évenként újra induló szakaszos, vagy egy típust (kivitelt, alvázat) tekintve folyamatos.


Ezek alapján a VIN TRA395E2RV3HU0216 egy Ikarusban gyártott, 395-ös típusú autóbusz amely kivitelét tekintve elővárosi, és két utasajtóval rendelkezik. Rába alvázra gyártották 1997-ben az EAG-ban, magyar megrendelő számára. A Rába alvázas 395-ösök közül ez a 216-dik.