IRISBUS AGORA L  (18m)

                                                                                                                                                                                                 

Hosszúság: 17800 mm    Szélesség: 2500 mm    Magasság: 3185 mm     Tengelytáv: 5355/6575 mm    Padlómagasság: 760 mm     Férőhely: 35/119 fő (ülő/álló)     Ön/összsúly: 16810/29100 kg  
Benzintank: 360 liter    Gumiméret: 275/70 R22,5 (Barum)

     
Motor:    Iveco  F2BE0682D        Közvetlen befecskendzéses, soros, hat hengeres turbódizel
                                                Hengerürtartalom: 7790 cm3
                                                Maximális nyomaték:  1100Nm (1000-1800/min)
                                                Maximális teljesítmény: 213 kW (290 LE) 2050/min

Erőátvitel:   Voith 854.3             4+1 sebességes automata váltó, retarderrel egybeépítve.
                    Voith 853.3             3+1 sebességes automata váltó, retarderrel egybeépítve.


Első tengely: Renault E70XH
Középső tengely: Renault EM10A
Hátsó tengely: ZF AV 132.80

Kormányzás:      ZF Servocom 8098   hidraulikus szervókormány

A jármû alvázas felépítésû, a vázszerkezet egy Renault alvázon nyugszik. Emiatt azonban meglehetõsen nagy az önsúlya, és kisebb a hasznos terhelése az IKARUS 200-as, illetve 400-as családhoz képest.
A kocsi kétkörös légfékkel rendelkezik, az elsõ és a harmadik tengely tárcsafékes, a második tengely dobfékes. ABS-sel alapból rendelkezik, míg ASR-t külön felárért lehet hozzá rendelni.
A típus a BKV-nál nem váltotta be a hozzá fûzött reményeket, ugyanis rengeteget áll a garázsban különfélehibák folytán.A társaság közleményben is tudatta, hogy nem kíván többet beszerezni a típusból.
 

A budapesten futó példány főbb adatai:
Típus: PU 09 D1  
Évjárat: 2002

Motorszám: F2BE 0682 C B112-029339
Alvázszám: 77GH00015  
VIN: VNEPU09D100000066