Prága váltós autóbuszok, forgalomból kivonása
                                                                                                                       2006. április 12.


A 70-as évek elejétől forgalomba állított autóbuszok, szinte mindegyikét Prága típusú sebességváltóval  szerelték.
A PRAGA 2M70.03 és 2M70.16 hidromechanikus, automatikus sebességváltók lecserélése már a 80-as évek második felében megkezdődött korszerűbb típusra, azonban az utolsó járművek forgalomból való kivonását csak a 2006-os Volvók forgalombaállitása következtében megoldható átcsoportosítás, tette lehetővé.

Az elöregedett, nagyobb költséggel és több munkával üzemben tartható típus forgalomból való kivonása komoly eredmény: hazánkban, bár tegyük hozzá jópáran vagyunk akik nem örülünk ennek!

A BPO-079 rendszámú Ikarus 260-as autóbusz április 12-én, szerdán szállított utoljára utasokat, majd Bubuja pesten örökre elnémúlt. Több társával együtt délpesti garázsban várják, sorsukat, ami reméllhetőleg nem a bontó lesz..

Álljanak itt képek a Prágás buszoknak emlékül:
(a képek 2005 évvégén készültek, igy sajnos csak 3 buszt tudtam már megörökíteni forgalomban. Csuklós prágást meg esélyem sem volt már fotózni, mert a
280-as típusból, BPI-740 volt az utolsó, 2004.11.26-i, selejtezéssel.
)


BPI-574     (BX 52-92)           (1985-2006)  Állományba vétel: 1985.07.23   Telephely: Délpest   Motor: Rába MAN D2156 HM6U      Váltó: Prága 2M70.03

                      

BPO-085   (BX 53-34)        (1985-2006)     Állományba vétel: 1985.09.21     Telephely: Délpest   Motor: Rába MAN D2156 HM6U   Váltó: Prága 2M70

                       
        

BPO-079   (BX 52-91)                   1985.07.23-2006.04.12

2006 áprilisára egyetlen futó példányként a BPO-079 maradt. Társai már a garázsban várták sorsuk jobbra fordulását ekkor.
                                                                   
                 

 Ezen a napon a (BKV lapján is meghirdetve) a 99-s vonalon szállította az utasokat. A képek mind ekkor készültek.

                   

Az utolsó kanyart, a "saját vonalán" mint 19-es, tette meg csonkamenetben a Jahn Ferenc kórházig, majd elment a garázsba mint mindig az elmúlt 20 évben minden nap...

             ...... de többet, nem jön már ki bubuzni...!

Köszönet a képekért, és a közlési lehetőségért,  Blasius-nak, és Rally Forever-nek!