Szegedi Közlekedési Társaság rövid bemutatása

A Szegedi Közlekedési Kft. korabeli jogelődét, a Szegedi Közúti Vaspálya Részvénytársaságot 1885. március 26-án jegyezték be a kereskedelmi társascégek jegyzékébe. 1908-1909-ben villamosították a lóvasúti és gőzvontatású vonalakat. A céget 1949-ben államosították, neve 1950. április 14-től kezdődően Szegedi Villamos Vasút Vállalat lett. 1955-ben újabb névváltozás történt. A cég - immár Szegedi Közlekedési Vállalat néven - 1955. április elsején megindította 8 viszonylaton, 44 kilométeres hálózathosszon a helyi autóbusz közlekedést. Az SZKV 1963. január elsején a Közlekedési és Postaügyi Minisztérium utasítására autóbusz részlegét átadta a TISZA VOLÁN Rt. korabeli jogelődének, a 10. sz. Autóközlekedési Vállalatnak. 1979. április 29-én indult meg a trolibusz közlekedés. A Szegedi Közlekedési Vállalat a rendszerváltáskor a Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzatának tulajdonába került, majd 1994-ben - folyamatos jogutódlással - korlátolt felelősségű társasággá alakult. A cég 100 %-ban az Önkormányzat tulajdona maradt.

A Társaság jelenleg 4 villamos és 4 trolibusz viszonylatot üzemeltet. 2004-ben a villamos üzemág futásteljesítménye 1 millió 295 ezer kocsikilométer, a trolibusz üzemágé 1 millió 707 ezer kocsikilométer volt.

A Szegedi Közlekedési Kft. 2004-ben 37.388.847 utast szállított járművein.
A teljes vonalhossz 47,1 km, melyből 24,6 km a villamos pálya, és 22,5 km a trolibusz pálya.
2004 éves energiafogyasztásunk 6,8 gigawatt.

A Szegedi Közlekedési Kft. működést szolgáló bevételei három fő forrásból származhatnak: a menetdíjakból és egyéb tevékenységből befolyó saját bevételekből, állami árkiegészítésből és önkormányzati hozzájárulásokból.2004-es árbevételünk 2.392.508 e forintot tettek ki.
2000-es árbevételünk 1.654.259 e forintot tettek ki.

2000. április 19-én Magyarországon a tömegközlekedési szolgáltatók közül elsőként elnyerte az ISO 9002 minősítést.

Infó: www.szkt.hu