Az 50. születésnap
2006. március 31.
1956.-tól vette állományba
a Fõvárosi Villamosvasút az UV
típusjelû
villamos motorkocsikat. 1965-ig összesen 365 darab érkezett
Budapestre. A mai napra számuk lecsökkent, de még
mindig jelentős mennyiségben dolgoznak
1956. március 31-én kezdett dolgozni, 3200-3201-s
pályaszámú páros, azaz pont 50 éve.
Sajnos a 3201-s a mai napot már nem élhette meg, de a
3200-s egy másik társat kapott maga mellé: a
3249-est.A két kocsit méltó módon
kicsinosították az ünnepre, és egy fél
nap erejéig a 2-es vonalon, egykori kiindulási
helyén közlekedett, előbb szülinapi menetben, majd
normál 2-es villamoskét utasokat is szállitva.
Képek a Jászai Mari téri
végállomáson, a Kossuth tér
környékén, a Közvágóhídon,
valamint a Boráros téren készültek.
A 3200-3249-es páros egy rövid
különjárat után, beállt a legelső
utvonalára. Forgalmi 2-es villamos volt egy délután
erejéig. Érdemes megnézni a
viszonylatszám táblát, ami a régi kort
híven tükrözi. Az utvonalat jelző táblán ekkor még
ez
olvasható: 50 Boldog
születésnapot ! Természetesen az
élet nem
állt meg közben, a mai kor KCSV-i eközben ki-be
jártak a végállomásról.
Felkerült a villamosra az
útvonaltábla is időközben, ami lehet hogy
kissé kuszának tünhet. Természetesen a forgalomban
ezen a napon nem a Borárosig
közlekedett, elment a közvágóig .
A villamos csatlásai.
Látható a szép fényezés is.
Jó lenne ezt a párost megtartani az utókor számára is....
de sajnos úgy hírlik
nem ez a páros van e
célra kijelölve..
Forgalomban:
Boráros tér
Útban a Kossuth térre
Dunaparton....
Közvágóhíd
végállomáson a 3200-3249
Boráros
téren ismét
Vigadó tér
Jászai szükség leszálló hely
A Vágóhid
utca következik......
A
villamos vezető állása. Az elmúlt évekhez
képest nagy változás nem érte, talán
a DIR egység az ami nem volt benne.
Természetes ezt is rendbeszedték... Mindkét
kocsié ugyanilyen, de ez a kép a 3200-on készült Elgondolkodtató mért kell
ahhoz valaminek ünnpeltnek lennie, hogy
rendbeszedjék.. persze a kérdésre a
válasz önmagát adja: drága. De ebbe itt nem
mennék bele.
Végezetül álljon itt egy pár szó, a szerző megjegyzése:
Keserü a szánk íze, keserü mert lassan egy
félévszázados hagyomány fog megszakadni,
hiszen ezek a villamosok mély nyomot hagytak Budapest közlekedésében. Kezdve az
ötvenes évektől, amikoris nagybefogadó
képességű, gyors és korszerű villamosnak minősültek, folytatva egészen a mai
napig. Valljuk meg néha, már mi is a vesztüket
kívánjuk, mert lassú, zajos, és öreg... Persze egyikből következik a másik..
Most, hogy a kor modern villamosai a Siemens Combinók el kezdtek
megérkezni, és lassan kiváltják a
körúti ICS-ket, az UV-knak lassan bealkonyul, forgalomból kivonásra
kerülnek, helyüket a körútról
kiszooruló ICS-k veszik át. Sorsuk valószínüleg a bontó lesz.
Reméllhetőleg egy-két jobb állapotú példány megmenekül!
Köszönet a képekért Balu-nak!