Az  50. születésnap
                                                                                                        2006. március 31.

1956.-tól vette állományba a Fõvárosi Villamosvasút az UV típusjelû villamos motorkocsikat. 1965-ig összesen 365 darab érkezett Budapestre. A mai napra számuk lecsökkent, de még mindig jelentős mennyiségben dolgoznak 
1956. március 31-én kezdett dolgozni, 3200-3201-s pályaszámú páros, azaz pont 50 éve. Sajnos a 3201-s a mai napot már nem élhette meg, de a 3200-s egy másik társat kapott maga mellé: a 3249-est.A két kocsit méltó módon kicsinosították az ünnepre, és egy fél nap erejéig a 2-es vonalon, egykori kiindulási helyén közlekedett, előbb szülinapi menetben, majd normál 2-es villamoskét utasokat is szállitva.

Képek a Jászai Mari téri végállomáson, a Kossuth tér környékén, a Közvágóhídon, valamint  a Boráros téren készültek.


        A 3200-3249-es páros egy rövid különjárat után, beállt a legelső utvonalára. Forgalmi  2-es villamos volt egy délután
        erejéig.  Érdemes megnézni a viszonylatszám táblát, ami a régi kort híven tükrözi. Az utvonalat  jelző táblán ekkor még ez
        olvasható:     50 Boldog születésnapot !   Természetesen az élet nem állt meg közben, a mai kor KCSV-i eközben ki-be
        jártak  a végállomásról.



 

       Felkerült a villamosra az útvonaltábla is időközben, ami lehet hogy kissé kuszának  tünhet. Természetesen a forgalomban
       ezen a napon nem a Borárosig közlekedett,  elment a közvágóig .






                                                              
 
       A villamos csatlásai. Látható a szép fényezés is. Jó lenne ezt a párost megtartani az  utókor számára is.... de sajnos úgy hírlik
       nem ez a páros van e célra kijelölve..

                                   




Forgalomban:


                         
             Boráros tér                                   Útban a Kossuth térre                                Dunaparton....


 
                            
                     Közvágóhíd végállomáson a 3200-3249                                                Boráros téren ismét


                                     
                  Vigadó tér                                 Jászai szükség leszálló hely                A Vágóhid utca következik......

                          
     

        A villamos vezető állása. Az elmúlt évekhez képest nagy változás nem érte, talán a DIR   egység az ami nem volt benne.
        Természetes ezt is rendbeszedték... Mindkét kocsié ugyanilyen, de ez a kép a 3200-on készült  Elgondolkodtató mért kell ahhoz valaminek ünnpeltnek lennie, hogy
        rendbeszedjék.. persze a kérdésre a válasz önmagát adja: 
drága. De ebbe itt nem mennék bele.




Végezetül álljon itt egy pár szó, a szerző megjegyzése:

Keserü a szánk íze, keserü mert lassan egy félévszázados hagyomány fog megszakadni, hiszen ezek a villamosok mély nyomot hagytak Budapest közlekedésében. Kezdve az ötvenes évektől, amikoris nagybefogadó képességű,  gyors és korszerű villamosnak minősültek, folytatva egészen a mai napig. Valljuk meg néha, már mi is a vesztüket kívánjuk, mert lassú, zajos, és öreg... Persze egyikből következik a másik..
Most, hogy a kor modern villamosai a Siemens Combinók  el  kezdtek megérkezni, és  lassan kiváltják a körúti ICS-ket, az UV-knak lassan bealkonyul, forgalomból kivonásra kerülnek, helyüket a körútról kiszooruló ICS-k veszik át. Sorsuk valószínüleg a bontó lesz.
Reméllhetőleg egy-két jobb állapotú példány megmenekül!
 
Köszönet a képekért Balu-nak!