Molitusbus
S91 Midicity
                                                                                                                     Molitusbus S91 
                                                 
                                                     


                                                                             
Hosszúság:  7905 mm       Magasság: 2760 mm       Szélesség:  2368  mm    Férőhely: 19/23  (ülő/álló) vagy  19/19/1  (ülő/álló/ker.szék),  37 fő (17+1 ül/20 álló)   
Túlnyúlás (elöl/hátul): 1880/2375 mm     Üzemanyag: 150 l, Adblue: 27l        Tengelytáv: 3650 mm
   Gumiméret: 225/75 R17,5, keréktárcsa: 6,75*R17,5     Belépési magasság: 260-320 mm

Rába B115,50-174 alvázon

Motor:       Daimler Crysler OM904 LA (E4-E5)              Közvetlen befecskendezésű, soros hathengeres turbódízel
                                                                             Hengerűrtartalom: 4250 cm3
                                                                             Maximális teljesítmény: 115 kW (156 LE) (2200/min)
                                                                             Maximális nyomaték 610 Nm (1200-1600/min)
                                                                             Maximális sebesség: 85 km/h 
                                                                             Automatikus motortűz-oltó rendszer   

 
Erőátvitel:  Allison S2100 GEN4                              5+1 fokozatu automata váltó

Rába mellső és hátsó (Raba360) hid, tárcsafékekkel, Webasto Spheros fűtés, szellőzés, és klima, CAN rendszerű elektronika.

Kormányzás: ZF Servocom 8098 szervókormány

Felfüggesztés: 
Elöl független felfüggesztés keresztlengőkarokkal, hátul hossz- és V-rudakkal, stabilizátorral, tiszta légrugózás, elöl két, hátul négy légrugóval, elektronikus szintszabályozás, térdeplés.
A tengely:  Rába 270.79
B tengely:
 Rába 360, hajtott, egyfokozatú merev tengely. tehelhetőség 6550 kg. Tárcsafékekkel szerelve.

Felépítmény: Korrózióálló acélprofilokból heggesztett önhordó váz.
Külső: kompozit műanyag, aliminium formadarabokkal ragasztva.
Belső tér: porfestett alumínium lemezek, kompozit elemek és HPL panelek ragasztva és szerelve.

Üvegek:
Szélvédő egyrészes laminált biztonsági üveg. Vezető melletti ablak thermopán, kétrészes, mindkét elemében eltolható.
Oldal és hátsó üvegek: szimpla, színezett, oldalt tolóablakokkal, kiemelt helyeken thermopán kivitelben

Ülések: ISRI 6860/NTS vezetőülés, klímás, forgatható, integrált mikrofonos vezetőülés, Kiel Lite Top szövetborítású utasülés.
Rugózás: légrugózás, terdeplő funkció, Wabco Ecas szintszabályozás

Teljes Hella rendszerű világítás, kanyarfényszórókkal, ragasztott, edzett szimpla üvegek, ragasztott szélvédők

Egyebek: Teljes körű utastéri klimatizálás pollenszűrőkkel, frisslevegő- és szmog üzemmóddal, temperált szellőztetéssel, tetőfűtéssel és diffúz levegőelosztással. Párhuzamosan működtethető vezetőtéri klimatizálás. 350 kg teherbírású, mechanikusan működtethető rámpa, a középső ajtónál szerelve. Zárt vezetőtér.

A buszból prototípusának rendszáma LED-726. Formavilága az E91-es Ikarusra nagyban hasonlít. Gyömrőn helyi járatként üzemel. A kékkel írott adatok, a széria kocsik adatai.