GANZ-(SKODA)-SOLARIS T12   (BKV, DKV)
 
                                                                                                               
                                                      
Hosszúság:  12000 mm      Szélesség: 2550 mm     Magasság: 2758 mm    Padlómagasság: 360 mm   Férőhely: 30/55 fő (ülő/álló)     Gyártó:  SolarisBus - GANZ(Skoda) Transelektro KFT
Kerékátmérő: 930 mm   Speciális tolókocsi hely: 2 db


Kialakítástól függően felsővezetékes és önjáró módban közlekedni is tudó trolibusz.

Felsővezetékes üzem:  750V (500-900V) DC. Maximális sebesség: 65 km/h
Akkumulátoros üzem:  360V (300-465V) DC  Maximális sebesség: 26 km/h.

A fentieken túl dízeles megoldás is létezik, alacsony utazósebességgel.

Motor:       IGES 600/501                    Négypólusú, önszellőzésű, háromfázisú asszinkron motor.  424 V, 270 A

A motor az alvázhoz rugalmas, villamosan szigetelt elemekkel csatlakozik. Szigetelt tengelykapcsolón és kardántengelyen keresztül hajtja meg a C tengelyt. A motor hajtás ellenoldali tengelyén található a fordulatszámot, illetve a jármű sebességét érzékelő impulzusadó.
            
Segédüzemi átalakító:  ATT 600/140+3*400/6R  
A segédüzemi átalakító feladata, a 24V-os akkumulátor töltése, valamint a 24 V egyenáramú, továbbá a 3*400 V, 50Hz
váltakozó áramú fogyasztók ellátásaenergiával. Az áramot a felsővezetékből kapja.
Az átalakító bemeneti szűrőből, bemeneti DC/DC átalakítóból, transzformátorból, kimeneti egyenirányítóból, és inverterből áll. A kimenetek szűrővel rendelkeznek. Az IGBT-ből felépített DC/DC  átalakító 20 kHz frekvenciával működik, teljesen zajtalanul.
Védelem: IP 55  Szabvány IEC 1287
Egyenáramú kimenet: 28,5 V +-1%, 120A
Háromfázisú kimenet:3*400V, 50 Hz, 6 kVA

Vontatási akkumulátor:
A trolibuszban 360V névleges feszültségiű, NiMH akkumulátor szolgáltatja önjáró üzemben a vontatási, és segédüzemi energiát. Önálló fűtő és szellőzőberendezés biztosítja a megfelelő működési hőmérsékletet az akkumulátorok számára. Moduláris elhelyezésük elősegíti a gyors ki és beszerelést.

Vezérlő berendezés:
A busz mikroprocesszor alapú, központi vezérlő berendezése, a Ganz Transelekro moduláris mikroszámítógép rendszerének, a jármű vezérlésére, az inverteres aszinkronmotoros hajtás szabályozására, és az ehhez kapcsolódó diagnosztikai feladatok elvégzésére kialakított konfigurációja. A berendezés az alábbi funkciókat látja el:
 - kapcsoló elemek vezérlése
 - vonóerő szabályozása menetüzemben
 - fékerő szabályozása
 - vissza tápláló hálózati áram korlátozása
 - túláram-, túlfeszültség védelem
 - segédüzemi és fűtési rendszer működtetése
 -  kipörgés és csúszásvédelem
A diagnosztika magába foglalja , a vezérlő berendezés öntesztjét, a jármű müködésének ellenörzését, és az ezzel kapcsolatos információk nyilvántartását, megjelenítését,
Hardver védelmi rendszer:  TVE-04, TVT-04 típusú.  Lehetővé teszi egy szerviz számítógép csatlakoztatását, melyen a hibák kiértékelhetőek, és nyomon lehet követni a kocsi működését is..
A beépített fekete doboz által lehetővé válik az analóg és digitális jelekkel kapcsolatos váratlan események, időbeli környezetének, rögzítése.
Mindkét funkció által gyüjtött adatokat a számítógép memóriában eltárolja.
A vezérlő berendezés végzi a vontatási akkumulátorok felügyeletét is.
A trolibusz villamos berendezése az alábbi fő előnyökkel rendelkezik:
- váltakozó polaritású hálózaton is használható
- korszerú IGBT elemeken alapuló hajtásvezérlés
- kisebb energiafogyasztás, az energia visszatápláló villamos fékezés következtében
- fokozatmentes vonóerő és fékerő szabályozás
- megbizható mikroprocesszoros vezérlés, diagnposztikai funkciókkal.

A villamos berendezései a tetőn levő konténerben, illetve az alvázra felfüggesztve helyezkednek el.. A villamos egységek kettős szigetelésűek.