Ikarus 247


 
     Hosszúság:  11000/12000 mm      Magasság: 3100 mm      Szélesség:  2500  mm  
     
Férőhely:  33 vagy 45  fő     Tengelytáv: 5330 / 6805 mm   Padlómagasság: 990 mm
     Ön/összsúly: 7500/17500 kg
      

     
      Motor:   Rába D10 UTSLL 190
                          
Közvetlen befecskendezésű soros, hathengeres turbódisel
                           Összlökettérfogat: 10390 cm³
                           Teljesítmény: 190kW (258 LE)(1900/ min)
                           Nyomaték: 1130 Nm (1300/min)
                     

      Erőátvitel:   ZF S6-120U
                            Mechanikus 6+1 sebességű váltó, Voith 120 típusú retarder


                        

                                                                                                        
Jobbkormányos elővárosi autóbusz.
   
 Rugózás, fékrendszer
 Mellső futómű:   Rába 632.04
 Hátsó futómű:   Rába 109.99
 Tiszta légrugó belső gumiütközővel, terheléstől független automatikus szintszabályozással. Kétkörös nyomólégfék,  KNORR típusú ABS/ASR,  minden tengelyen automatikus fékutánállítással.

Kormányzás:  Csepel C500 golyósoros, hidraulikus szervókormány.

1994-es Indonéz megrendelésre készült, a prototípus, a,i egy 256.42-es volt jobbkormányos változatban. Sorozatgyártása 1996-ban indult, ekkor 40 db készült el belőle, de ezek már földgáz-üzeműek voltak. A prototípus jármű végül - bal kormányosra visszaépítése után - az Alba Volánhoz került, előbb AOA-482, majd JHZ-325 rendszámon futott.