Ikarus 247
Hosszúság: 11000/12000 mm Magasság: 3100 mm
Szélesség:
2500 mm
Férőhely: 33 vagy 45 fő Tengelytáv: 5330 / 6805 mm Padlómagasság: 990 mm
Ön/összsúly: 7500/17500 kg
Motor: Rába D10 UTSLL 190
Közvetlen befecskendezésű soros, hathengeres turbódisel
Összlökettérfogat: 10390 cm³
Teljesítmény: 190kW (258 LE)(1900/ min)
Nyomaték: 1130 Nm (1300/min)
Erőátvitel: ZF S6-120U
Mechanikus 6+1
sebességű váltó, Voith 120 típusú
retarder
Jobbkormányos elővárosi autóbusz.
Rugózás,
fékrendszer
Mellső futómű: Rába 632.04
Hátsó futómű: Rába 109.99
Tiszta légrugó belső gumiütközővel,
terheléstől független automatikus
szintszabályozással. Kétkörös
nyomólégfék, KNORR típusú
ABS/ASR, minden tengelyen automatikus
fékutánállítással.
Kormányzás:
Csepel C500 golyósoros, hidraulikus
szervókormány.
1994-es Indonéz megrendelésre készült, a
prototípus, a,i egy 256.42-es volt jobbkormányos
változatban. Sorozatgyártása 1996-ban indult,
ekkor 40 db készült el belőle, de ezek már
földgáz-üzeműek voltak. A prototípus
jármű végül - bal kormányosra
visszaépítése után - az Alba
Volánhoz került, előbb AOA-482, majd JHZ-325
rendszámon futott.