Ikarus 260T
Az Ikarus 260T szóló trolibusz az Ikarus gyár igazi sorozatgyártást meg nem ért
járműve.
Az elsőt 1976-ban készítették, a 100-as Ik 280T sorozattal
párhuzamosan, ZIU 5/D troliból
felhasznált Dynamo Moszkva elektronikával, DK-210
típusú 120 kW-os motorral
600.-as pályaszámú
trolibusz a BKV-nál (Ik 260 T1).
Ezzel az elektronikával több Ik 260T
nem készült.
Az Ik.260 T2
a 80-as évek közepén készült, Ganz
elektronikával.Budapesten próbálták, majd a
lipcsei vásáron tűnt
fel, onnan Weimarba szállították, majd
visszakerült Budapestre lepusztult
állapotban. A trolit
1995-ben
selejtezték, sorsa sajnos egyértelmű.
260.T1
Hosszúság: 11000 mm
Magasság: 3400 mm Szélesség:
2500 mm Férőhely: 22/75 fő
(ülő/álló) Tengelytáv:
5400 mm Padlómagasság: 920 mm
Motor: DK 207 G1
Maximális teljesítmény: 110 kW (149 LE)
Mellső tengely: Rába
Hátsó tengely: Rába
260.T2
Hosszúság: 11000 mm
Magasság: 3460 mm Szélesség:
2500 mm Férőhely: 22/86 fő
(ülő/álló) Tengelytáv:
5400 mm Fordulókör: 21,4 m Padlómagasság: 920 mm
Belmagasság: 2060 mm Belépő magasság: 390 mm Össztömeg: 17600 kg Maximális sebesség: 60 km
Motor: Ganz TK 110K
600V. Maximális teljesítmény: 150 kW (204 LE)
Mellső tengely: Rába
Hátsó tengely: Rába
