Ikarus 284
Hosszúság: 17900 mm Magasság: 2850 mm
Szélesség:
2500 mm
Férőhely: 46/138 (ülő/álló) fő Tengelytáv: 5310/6510 vagy 5510/6685 mm
Motor: Rába MAN D2356 HM6UT
Közvetlen befecskendezésű soros, hathengeres turbódisel
Összlökettérfogat: 10350 cm³
Teljesítmény: 174 kW (237 LE)(1800/ min)
Nyomaték: 1130 Nm (1200/min)
Erőátvitel:
ZF 4HP 600
4+1 fokozatu automata
váltó
A Ikarus 280 család a
világ legsikeresebb busza lett, a maga hibáival
együtt. Az egyik ilyen probléma volt a túl magas
padlószint, aminek megoldására az Ikarus
mérnökei egy új típust fejleszetettek ki, a
284-ast. A jármûben rengeteg olyan
újítást alkalmaztak, ami késöbb a
435-ösben is visszaköszönt: alacsony
padlószint,hosszabb kivitel. A padlószintet a motor
hátulra történõ elhelyezésével
csökkentették, ezáltal a busz C tengelye lett
a hajtott tengely. A nem kívánatos becsuklás
megelõzésére egy magyar találmányt,
a becsuklásgátlót alkalmaztak. Késöbb
a fejlesztések abbamaradtak, mivel inkább az új
400-as családba tartozó IK 435-öst
fejlesztették tovább.
A BKV-hoz 1985 végén került a prototípus, a
Récsei üzemegység BX 55-11-es rendszámon
vette állományba. Általában a 7A vonalon
járatták, de sokat állt a
becsuklásgátló hibája miatt.
Végül 1987-ben visszadták az Ikarusnak. Még
abban az évben lekerült Debrecenbe, ahol BPY-150-ként
2009 Júliusáig ,a DKV-Intertanker konzorcium
indulásáig helyi járatként dolgozott.
További sorsa ?? Csak reménykedni lehet..