Ikarus 284


 
     Hosszúság:  17900 mm      Magasság: 2850 mm      Szélesség:  2500  mm  
     
Férőhely: 46/138 (ülő/álló)  fő     Tengelytáv: 5310/6510 vagy 5510/6685 mm  
      

     
      Motor:   Rába MAN D2356 HM6UT 
                          
Közvetlen befecskendezésű soros, hathengeres turbódisel
                           Összlökettérfogat: 10350 cm³
                           Teljesítmény: 174 kW (237 LE)(1800/ min)
                           Nyomaték: 1130 Nm (1200/min)
                            

        
                    
     Erőátvitel:   ZF 4HP 600
                              4+1 fokozatu automata váltó
                                                               
                                                      
 


 

A Ikarus  280 család a világ legsikeresebb busza lett, a maga hibáival együtt. Az egyik ilyen probléma volt a túl magas padlószint, aminek megoldására az Ikarus  mérnökei egy új típust fejleszetettek ki, a 284-ast. A jármûben rengeteg olyan újítást alkalmaztak, ami késöbb a 435-ösben is visszaköszönt: alacsony padlószint,hosszabb kivitel. A padlószintet a motor hátulra történõ elhelyezésével csökkentették, ezáltal a busz C tengelye  lett a hajtott tengely. A nem kívánatos becsuklás megelõzésére egy magyar találmányt, a becsuklásgátlót alkalmaztak. Késöbb a fejlesztések abbamaradtak, mivel inkább az új 400-as családba tartozó IK 435-öst fejlesztették tovább.
A BKV-hoz 1985 végén került a prototípus, a Récsei üzemegység BX 55-11-es rendszámon vette állományba. Általában a 7A vonalon járatták, de sokat állt a becsuklásgátló hibája miatt.
Végül 1987-ben visszadták az Ikarusnak. Még abban az évben lekerült Debrecenbe, ahol BPY-150-ként 2009 Júliusáig ,a DKV-Intertanker konzorcium indulásáig helyi járatként dolgozott. További sorsa ?? Csak reménykedni lehet..