Ikarus 293
Hosszúság: 22680 mm Magasság: 2980 mm
Szélesség:
2500 mm
Férõhely: 229 fõ Padlómagasság: 920
mm Tengelytáv:
5400/6180/6280 mm
Ön/összsúly: 15650/33450 Kg
Városi duplacsuklós autóbusz
Motor:
Rába D2156 MTU Közvetlen
befecskendezésû, soros hathengeres turbódízel
Hengerûrtartalom:
10350 cm³
Maximális
teljesítmény: 184 kW (251 LE) (2200/min)
Erõátvitel:
Voith
1988-ban készült el a leghosszab magyar autóbusz, az
egyedülálló hoszzúságú IK
293-as. A gyár tervei szerint a busz ideális
elõvárosi, illetve metróra ráhordó
funkcióra. A jármû megjárta a
szokásos kiállításokat majd a
BKV-nál is volt próbafutáson, ahol a
legtöbbet a 61E vonalon járt, de megfordult a
belvárosi 12-es vonalon is. Ezután Pécsre
került, ahol szintén utasok nélkül
végzett próbafutásokat, majd visszakerült a
gyárba. Ekkor felújították,
átfestették, és egy erõsebb, 280 LE-s MAN
motort tettek bele, ami miatt az elsõ ajtót
elõbbre kellett hozni.
A buszt vezetõ sofõrök a jármû
lomhaságára, a nagy oldalkilengésére,
és a nehéz kanyarodásra panaszkodtak. A
duplacsuklós jármû elsõ
utánfutója a tolócsuklós buszokhoz
hasonlóan merev tengelyes a csuklója
becsuklásgátlóval ellátott
golyóskoszorús; a második utánfutó
pedig kormányzott tengelyû, és hagyományos
királycsapos csuklóval rendelkezik
Az átalakított buszt végül Iránba
adták el, talán még most is
ott van....