Ikarus 692, 695 PALT
      

1983-86 között a MALÉV javaslatára és a velük kooperáló társvállalatokkal  (Ikarus Jármű és Karosszériagyár, Csepel Autógyár, Aeropalt Betéti Társulás) érdekes, kimondottan repülőtársaságok számára kialakított autóbusztípust fejlesztettek ki. Az autóbusz része a PALT (passanger and luggage together) komplex szállítási rendszernek. A PALT városközponttól - repülőtérig szállító autóbusz egy új elképzeléssel szerette volna leegyszerűsíteni az utasok és a csomagjaik földi kezelését, illetve szállítását
A PALT City-Aircraft System - talán először a modern polgári légiközlekedés történetében közvetlen kapcsolatot teremtett volna a városközpont és a repülőtér között anélkül, hogy igénybevette volna a repülőtér hagyományos létesítményeit, vagy berendezéseit. Ez az új rendszer a légiutas jegykezelését, valamint a csomagjainak felvételét már a városi terminálon elvégezte volna.
Az utas egy speciális autóbuszba szállt volna be, poggyásza pedig egy univerzális PALT konténerbe került volna. Az autóbusz az utasokat és a csomagokat együtt szállította volna ki a repülőtérre, közvetlenül a repülőgéphez. A repülőgépbe a beszállás a busz beépített lépcsőjén keresztül történt volna, a csomagkonténerek berakása alatt

A rendszer elterjedését elsősorban költséges volta, valamint az akadályozta meg, hogy a meglévő repülőtéri rendszerekhez nem illeszkedett.

2 db ilyen rendszerű autóbusz készült. A szóló típus a 692, míg a csuklós a 695 típusszámot kapta.


                                                                                                                          IKARUS 692 PALT                                                     
                                                               

 Méretei: 14.000 x 2.800 x 4.200 mm. A 4 tengelyes (szélesített nyomtávú hidak) busz legalsó terében találhatók a szokásos gépészeti berendezések és a süllyesztett vezetőállás Ezek felett, teljesen elkülönítve helyezkedik el két hosszanti konténeralagút, összesen 30 m3 térfogattal. Az alagutakban 12 db PALT poggyász paletta helyezhető el, amelyeket belso szállítószalagok juttatnak el a hátfalon található csomagtér ajtókig. Az utasok a kabin 2000 mm-es padlószintjére vagy közvetlenül a forgalmi épületbol, vagy a jármű lehajtható, saját lépcsője segítségével, a széles hátsó ajtókon keresztül jutnak be. A hátsó ajtók mellet található a hátsó vezetőállás



                                                                                                                             IKARUS 695 PALT                                                         
                                             

Méretei: 17.930 x 2.500 x 3.790 mm. Emelési magassága 4.800 mm. Kombinált rendeltetésű jármű, egyesíti a hagyományos városi és az elővárosi autóbusz, a mobil repülőtéri utaslépcső és a poggyászszállító targonca funkcióit. A csuklós kivitel 68-72 ülő utas elhelyezését és nagyméretű csomagterek kialakítását teszi lehetővé. A csomagterek az 1800 mm-es padlószint alattk ét csoportban foglalnak helyet. mindkét oldalról nyithatók és összesen 5 db PALT konténer felvételére alkalmasak. Az utastér két felszálló ajtón  közelíthető meg.  A repülogépre történő átszállást szolgáló beépített lépcső a jobb homlokrészen található. A gépészeti egységek a 2. csomagtér mögött helyezkednek el és a “B” tengelyt hajtják. A jármű a város központban levő terminál és a repülogép közötti közvetlen kapcsolat megteremtésére szolgál, ezért űrszelvénye felszereltsége és menettulajdonságai megfelelnek a közúti előírásoknak is.
A típusból két példány készült, 695.01 és 695.02 típusszámmal, a frankfurti kiállításon is bemutatták. A két altípus csak az ajtóelrendezésében (0-1-0-1 illetve 0-1-1-0) tért el.