Ikarus
692, 695 PALT
1983-86 között a MALÉV javaslatára
és a velük kooperáló
társvállalatokkal (Ikarus Jármű és
Karosszériagyár, Csepel Autógyár, Aeropalt
Betéti Társulás) érdekes, kimondottan
repülőtársaságok számára
kialakított autóbusztípust fejlesztettek ki. Az
autóbusz része a PALT (passanger and luggage together)
komplex szállítási rendszernek. A PALT
városközponttól - repülőtérig
szállító autóbusz egy új
elképzeléssel szerette volna leegyszerűsíteni az
utasok és a csomagjaik földi kezelését,
illetve szállítását
A PALT City-Aircraft System - talán először a modern
polgári légiközlekedés
történetében közvetlen kapcsolatot teremtett
volna a városközpont és a repülőtér
között anélkül, hogy igénybevette volna a
repülőtér hagyományos
létesítményeit, vagy berendezéseit. Ez az
új rendszer a légiutas jegykezelését,
valamint a csomagjainak felvételét már a
városi terminálon elvégezte volna.
Az utas egy speciális autóbuszba szállt volna be,
poggyásza pedig egy univerzális PALT konténerbe
került volna. Az autóbusz az utasokat és a
csomagokat együtt szállította volna ki a
repülőtérre, közvetlenül a
repülőgéphez. A repülőgépbe a
beszállás a busz beépített
lépcsőjén keresztül történt volna, a
csomagkonténerek berakása alatt
A rendszer elterjedését elsősorban költséges
volta, valamint az akadályozta meg, hogy a meglévő
repülőtéri rendszerekhez nem illeszkedett.
2 db ilyen rendszerű autóbusz készült. A
szóló típus a 692, míg a csuklós a
695 típusszámot kapta.
IKARUS
692 PALT
Méretei: 14.000 x 2.800 x 4.200 mm. A 4 tengelyes
(szélesített nyomtávú hidak) busz
legalsó terében találhatók a
szokásos gépészeti berendezések és a
süllyesztett vezetőállás Ezek felett, teljesen
elkülönítve helyezkedik el két hosszanti
konténeralagút, összesen 30 m3 térfogattal.
Az alagutakban 12 db PALT poggyász paletta helyezhető el,
amelyeket belso szállítószalagok juttatnak el a
hátfalon található csomagtér
ajtókig. Az utasok a kabin 2000 mm-es
padlószintjére vagy közvetlenül a forgalmi
épületbol, vagy a jármű lehajtható,
saját lépcsője segítségével, a
széles hátsó ajtókon keresztül jutnak
be. A hátsó ajtók mellet található a
hátsó vezetőállás
IKARUS 695 PALT
Méretei: 17.930 x 2.500 x 3.790 mm. Emelési
magassága 4.800 mm. Kombinált rendeltetésű
jármű, egyesíti a hagyományos városi
és az elővárosi autóbusz, a mobil
repülőtéri utaslépcső és a
poggyászszállító targonca funkcióit.
A csuklós kivitel 68-72 ülő utas elhelyezését
és nagyméretű csomagterek
kialakítását teszi lehetővé. A csomagterek
az 1800 mm-es padlószint alattk ét csoportban foglalnak
helyet. mindkét oldalról nyithatók és
összesen 5 db PALT konténer felvételére
alkalmasak. Az utastér két felszálló
ajtón közelíthető meg. A
repülogépre történő
átszállást szolgáló
beépített lépcső a jobb homlokrészen
található. A gépészeti egységek a 2.
csomagtér mögött helyezkednek el és a
“B” tengelyt hajtják. A jármű a város
központban levő terminál és a repülogép
közötti közvetlen kapcsolat megteremtésére
szolgál, ezért űrszelvénye felszereltsége
és menettulajdonságai megfelelnek a közúti
előírásoknak is.
A típusból két példány
készült, 695.01 és 695.02
típusszámmal, a frankfurti
kiállításon is bemutatták. A két
altípus csak az ajtóelrendezésében (0-1-0-1
illetve 0-1-1-0) tért el.