Skoda 706 RTO
Hosszúság: 10810 mm
Magasság: 2980 mm
Szélesség: 2500 mm Padlómagasság: 750 mm Férõhely: 22+2 - 46+1 / 55 fõ (ülõ/álló)
Ön/összsúly: 8570-8950/14400-14780 kg. Maximális sebesség: 66-85 km/h
Motor : Skoda
706RT Közvetlen
befecskendezéses vízhûtésû, hathengeres diesel
motor
Hengerûrtartalom: 11781 cm3
Maximális teljesítmény: 118 kW
(160 LE) (1900/min)
Erõátvitel:
Prága
Manuális 5+1 fokozatú váltó
A Skoda 706 RO típusu
autóbusz modernizált változata, melyet 1958-1971
között gyártottak több változatban.
- 706 RTO MTZ. A városi járatok
üzemeltetésére kialakított változat.
Szélesebb, kétszárnyú ajtókkal volt
ellátva. Az ülések 2+1 illetve 2+2
elhelyezésben
- 706 RTO MEX. Exportra gyártották. Az MTZ
változattól csekély mértékben
különbözött, a célország
igényei alapján.
- 706 RTO CAR. Az összes változat közül a
legnagyobb számban gyártott.
Fõként a Csehszlovák
Autóközlekedési Vállalat helyközi
járatainál
alkalmazták, kisebb számban a városi
tömegközlekedésben. Az utastér egy
ajtóval rendelkezett, az ülések 2+2
elhelyezésben.
- 706 RTO LUX. Távolsági járatok
esetében használták. Az ülõhelyek
száma 35.
- 706 RTO-SVA. Új LIAZ alvázra
épített változat. 1967 és 1972
között gyártották.
- 706 RTO-K. A csuklós változatból csak egyetlen darab készült.
Az új karosszéria több hazai és külföldi díjat is elnyert. A Karosa
vállalat monopolhelyzetének következtében Csehszlovákia valamennyi
tömegközlekedési vállalata nagyszámban alkalmazta. Utolsó,
tömegközlekedésre használt darabjait 1986-ban vonták ki a forgalomból.