Ikarus
31 - 311
Hosszúság: 8400 mm Magasság:
2868 mm Szélesség: 2300 mm
Padlómagasság:
900 mm Férőhely: 19/21 (városi) - 30/10 (elővárosi) (ülő/álló) fő
Ajtóelrendezés:
2-0-2 vagy 2-0-0
Motor : Csepel D413
orrban
álló soros dízelmotor, 62 kW, 84 LE
Az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár
első terméke városi szóló
autóbusz, Csepel-Steyr 413 típusú 62 kW-os
motorral épült önhordó
karosszériával. 1951. Júniusában a FAÜ
(Fővárosi Autóbusz Üzemegység is
állományba vette, majd 192 db-os flottát tartot
fent belöle. Az utazsok nem kedvelték, mert az
utastér szűk, a lépcsők magasak, az ajtó
elhelyezése pedig kedvezőtlen volt, az
állóhelyeket alig tudták
kialakítani.
1954-ben a budai végállomásra
kiálló 39-es jelzésű autóbusz a Margit-hídon a szigeti bejárót
elhagyva áttörte a híd korlátját, és a Dunába zuhant. A jármű
személyzete életét vesztette, utasokat nem szállított.
Budapesten e típus 1961-ig közlekedett. Az autóbusz létezett
távolsági változatban is 2-0-0 ajtóelrendezéssel.