Ikarus 31 - 311                                         

                                                                                                                           
Hosszúság:  8400 mm        Magasság: 2868 mm       Szélesség:  2300 mm     Padlómagasság: 900 mm   Férőhely: 19/21 (városi) - 30/10 (elővárosi) (ülő/álló) fő    Ajtóelrendezés: 2-0-2 vagy 2-0-0  
 
Motor :      Csepel D413       orrban álló soros dízelmotor, 62 kW,   84 LE
                                                  
 

Az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár első terméke városi szóló autóbusz, Csepel-Steyr 413 típusú 62 kW-os motorral épült önhordó karosszériával. 1951. Júniusában a FAÜ (Fővárosi Autóbusz Üzemegység  is állományba vette, majd 192 db-os flottát tartot fent belöle. Az utazsok nem kedvelték, mert az utastér szűk, a lépcsők magasak, az ajtó elhelyezése pedig kedvezőtlen volt, az állóhelyeket alig tudták kialakítani.
1954-ben a budai végállomásra kiálló 39-es jelzésű autóbusz a Margit-hídon a szigeti bejárót elhagyva áttörte a híd korlátját, és a Dunába zuhant. A jármű személyzete életét vesztette, utasokat nem szállított. Budapesten e típus 1961-ig közlekedett. Az autóbusz létezett távolsági változatban is 2-0-0 ajtóelrendezéssel.