Elektromos rendszer:
24 V-os, negatív testelésű multiplex elektromos rendszer,
2 db. 12 V-os, 230 Ah-s akkumulátor a jármű jobb
hátsó részében elhelyezett
ládatérben, mechanikus főkapcsolóval.
A motor által meghajtott 2 db. 180 A-es generátor.
A vezetőtér mögötti falban elhelyezett elektromos központi kapcsolótábla
az elektromos berendezések vezérlőegységeivel.
Az elektromos kábelek mindkét végükön
számozással vannak ellátva. A
kábelkötegek nagy része a
légcsatornákban, kisebb részük a
padlóváz furatain fut hátra.
Az alvázban és a motortérben a kábelek műanyag
védőcsövekben futnak és a csatlakozók is por- és vízmentesen vannak
kialakítva.
Karosszéria:
Önhordó
karosszéria. Hidegen hajlított
négyszögszelvényű zárt
idomacélból hegesztett rozsdamentes vázszerkezet.
A külső oldalburkolat feszített rozsdamentes
acéllemez. A homlok- és hátfalburkolat, a
lámpafészkek és a
lökhárítók
üvegszálerősítésű poliészter
formadarabok. A lökhárítók három
részből állnak, belsejükben acél
merevítéssel.
A karosszéria külső felülete ACRIL bázisú egyszínű fényezéssel van
ellátva.
Az utasfolyosó végig alacsonypadlós, a második ajtó után 8%-ban
emelkedik a hátsó tengely vonaláig.
Az autóbusz el van látva megfelelő darabszámú vészkijárattal, mely
egyrészt az utasajtók vésznyitási lehetősége, másrészt az oldalablakok
mellett elhelyezett üvegtörő kalapácsok útján valósul meg.
Belső burkolatok:
15 mm vastagságú impregnált rétegelt lemezből kialakított padlózat a
vázhoz ragasztással rögzítve, FORBO Safestep típusú csúszásmentes
járműipari PVC burkolattal. Az utasajtóknál a padló kifele lejt, így az
esetleg bejutó esővíz távozni tud a járműből.
Az oldalburkolat és a mennyezetközép RESOPAL
gyártmányú, műgyanta alapú speciális
igénybevételre kialakított, élénk
színezésű dekorlemezből, a mennyezetszélek
üvegszálerősítésű műanyag
formadarabokból vannak kialakítva. Az ablakkeretek a
HAPPICH cég modulrendszerű alumínium-műanyag
kombinációjú profiljaival borítottak.
Ajtók:
BODO
gyártmányú, 3 db. kétszárnyú,
elektropneumatikus működtetésű, befele nyíló
utasajtó. Az első ajtó első szárnyának
biztonsági üvege elektromosan fűthető. A szabad
ajtónyílás szélessége 1200 mm. Az
első utasajtó első szárnya külön
működtethető és kívülről is nyitható egy
rejtett kapcsoló segítségével. Külső
nyitás esetén az ajtó és a vezetőtér
világítása automatikusan felkapcsolódik. A
gk. vezető az ajtónyitó gombok kétszínű
LED-ei segítségével követheti nyomon az
ajtók nyitott, vagy zárt állapotát. A
záródó ajtókra az utasokat
hangjelzés figyelmezteti.
Az ajtóműködtetés munkahengerei és szelepei az ajtók felett kerültek
elhelyezésre. Az ajtólapok körbe gumiprofillal szigeteltek, belső
szélükön élérzékelő profillal vannak ellátva az automatikus visszanyitás
funkcióhoz. Minden ajtó el van látva külső- és belső pneumatikus
vésznyitó szeleppel, melyek aktiválása után az ajtólapok kézzel
nyithatóvá válnak. Az ajtószárnyak belső felületén 2-2 db. ferdén
elhelyezett kapaszkodó segíti az utasok mozgását.
Ablakok:
Nagyméretű ragasztott, biztonsági
szélvédő. Edzett biztonsági üvegből készülő oldal- és hátfali ablakok.
Az oldalüvegek a vázhoz ragasztással vannak rögzítve és a vészkijáratnak
kijelölt ablakokon kívül a felső részük közel 30%-ban nyitható. A vezető
melletti oldalablak 70%-ban nyitható és az üveg első része elektromosan
fűthető. Az utastér túlzott felmelegedése ellen az üvegek hővédő
színezéssel vannak ellátva.
Ülések:
VOGEL TOP2020
típusú, fix, magas háttámlás,
intercity kivitelű utasülések. Minden ülés
háttámláján kapaszkodó áll az
utasok rendelkezésére.
ISRI gyártmányú,
pneumatikus rugózású vezetőülés,
háttámlába integrált
fejtámlával, állítható
deréktámasszal, hárompontos biztonsági
övvel.
Szellőzés klimatizálás:
Az utastér két oldalán levegőcsatorna fut
végig fix befúvókkal. A beszívott és
megszűrt levegőt nagy teljesítményű ventilátorok
nyomják be a csatornákba. A vezető számára
külön kapcsolható ventilátor biztosítja
a megfelelő szellőzést. Az oldalablakok felső 30%-a
elhúzható. A klímatizálást automata
szabályzóval ellátott HISPACOLD
gyártmányú készülék
biztosítja.
Fűtés:
A
motor vízkörébe kötött fűtésrendszer. Az utastérben az oldalfalak mentén
elhelyezett radiátorokba a vezető által szabályozható elektropneumatikus
szelepen keresztül jut a melegvíz. A fűtés rézcsövei alumínium
burkolattal vannak takarva.
A szélvédő számára KORMAS
gyártmányú páramentesítő
készülék van beépítve
többfokozatú befúvással, a
befúvók áramlási szöge
állítható. A vezetőtér
számára külön szabályozható
ventilátoros fűtőkészülék áll
rendelkezésre.
Az első utasajtó első szárnyának üvege, a vezető melletti oldalablak
első szárnya, valamint a külső tükrök elektromosan fűthetőek.
Világítás:
HELLA
gyártmányú külső lámpatestek.
Fénycsöves lámpatestekből álló
kétfokozatú utastérvilágítás,
az ajtók felett mennyezetbe süllyesztett
halogénlámpák, éjszakai fények.
Külön kapcsolható lámpa a vezetőtér
számára és a motortérben.
Leszállásjelzők:
2001/85/EC előírásnak megfelelően (1200 mm magasan) a függőleges
kapaszkodócsöveken elhelyezett HAPPICH gyártmányú leszállásjelzők, 1800
mm magasan elhelyezett vészjelzők.
Vezetőtér felszerelése:
A
vezetőtér hátsó falában kap helyet a központi elektromos tábla, így ezen
az oldalon az teljesen el van zárva az utastértől. A vezetőtér ajtaja
hátra-kifele nyitható,. Az ajtó belsején nagyméretű ajtózseb.
A vezető mögötti hátfalon ruhafogas, bal oldalon zárható kesztyűtartó.
Műszerfal:
A
műszerfal burkolat üvegszálerősítésű műanyag formadarab, ebben
helyezkedik el a 3 központi műszerlap. Ezek közül a középső tartalmazza
a multiplex rendszerű műszeregységet sebesség és fordulatszám órával,
vízhőfok és üzemanyagszint mérővel, visszajelzőkkel és információs
kijelzővel.
A bal és jobb oldali panelek a világítás,
ajtóműködtetés és a gépészeti
elemek működtetéséhez szükséges HELLA
típusú kapsolókat tartalmazza.
Ezeken kívül további két panel, bal oldalon az oldalablak mentén és jobb
oldalon a vezetőtér ajtó mellett tartalmazza a fűtés-szellőzés és az
egyéb berendezések kezelőszerveit, a tachográfot és a kijelzők
kezelőpaneljét.
A műszerfalon került elhelyezésre a motor vészleállító és
vészáramtalanító kapcsoló is.
Felszerelések:
Fokozatmentesen állítható napfényvédő roló a vezető előtt és a mellette
lévő ablakon
ROCKINGER gyártmányú vonószerkezet a
jármű elején a lökhárító
középső része mögött felszerelve.
SKS gyártmányú kétkaros szemben mozgó ablaktörlő mechanizmus KORMAS
gyártmányú motorral.
10 literes ablakmosó tartály az első ajtó előtti oszlopon elhelyezett
külső töltőcsonkkal.
Állítható fűtött külső tükrök mindkét oldalon.
Belső tükrök az utastér figyelésére.
A műszerfali integrált kijelzőn figyelhető meg a második és harmadik
ajtónál elhelyezett kamerák képe.