MJT  L83D/L84D

Hosszúság: 18000 mm     Magasság: 2700 mm     Szélesség:  2550 mm   Belépőmagasság: 340 mm   Férőhely: 46-53/111-222  ülő/álló fő.   Tengelytáv: 5900-6000 mm    Gumiméret: 275/70 R22,5  Önsúly: 15000 kg   Összsúly: 28000 kg   Belső magasság: 2050 mm

 Motor :   
             MAN D 2866 LOH 27        soros, négyütemű, hathengeres, common-rail rendszerű közvetlen befecskendezésű turbódízel motor, a hátsó tengely mögött hosszirányban, álló helyzetben beépítve.
                                                  Maximális teljesítmény: 228 KW (310 LE) 
                                                  Maximális nyomaték: 1250 Nm  
                                                  Hengerűrtartalom: 11957 cm³                                                     
                   
Erőátvitel:  ZF 6HP 592C               6 sebességes automata sebességváltó, integrált hidrodinamikus retarderrel. A váltó elektronikus vezérlőegysége CAN rendszerű.
                                 
SIEMENS VDO DTCO 1381 típusú digitális tachográf
KITAS 2171 típusú jeladóval.

Kormányzás: ZF SERVOCOM 8098 típusú golyósoros kormánymű, hidraulikus rásegítéssel. Magasságban és szögben pneumatikusan állítható ZF 7360 típusú kormányoszlop. 450 mm átmérőjű, VDO gyártmányú kormánykerékkel.
Mellső futómű: ZF RL85A típusú portál tengely, 2 db. hosszirányú- és 2 db. V-elrendezésű lengőkarral.
Maximális terhelése 8500 kg.
Hátsó híd:  ZF AV132/80 típusú portál tengely, baloldalra eltolt behajtással, 2 db. hosszirányú- és 2 db. V-elrendezésű lengőkarral. Maximális terhelése 13000 kg.
Felfüggesztés Légrugós felfüggesztés, elöl 2, hátul 4 db. CONTITECH gyártmányú légrugó belső gumi ütközőbakokkal, SACHS gyártmányú hidraulikus, kettős működésű lengéscsillapítók, hátul kanyarstabilizátor.
KNORR-BREMSE ELC elektronikus szintszabályozás, teljes jobb oldali térdeplés (70 mm), szintemelés (60 mm). Amennyiben a jármű eléri az 20 km/h-s sebességet a szintszabályzás automatikusan visszaáll normál helyzetbe.
Fékrendszer: 10 bar nyomású üzemi légfékrendszer. KNORR-BREMSE gyártmányú kéthengeres légkompresszor, acél légtartályok, KNORR-BREMSE gyártmányú fékszelepek, poliamid fékcsövek.  KNORR-BREMSE gyártmányú ABS és ASR rendszer. A hátsó kerekekre ható rugóerőtárolós rögzítőfék, mely vészhelyzetben az utastér felől mechanikusan oldható. A hátsó kerekekre ható megállóhelyi fék, mely automatikusan működésbe lép az utasajtók nyitásakor. 
Mindkét tengelyen KNORR-BREMSE gyártmányú tárcsafékszerkezet, léghűtésű féktárcsákkal, automatikus utánállítással, fékbetét kopásjelzőkkel.
Váltóba integrált hidrodinamikus retarder, melynek működése a fékpedál lenyomásával szabályozható. Az elektromos rendszerek hibájára és a levegőrendszer nem megfelelő nyomásszintjére a vezetőt fény és hangjelzés figyelmezteti. A levegőrendszer vizsgálócsatlakozói és a külső feltöltés szelepe a jármű elejére, a lökhárító középső része mögé vannak kivezetve.

Csuklószerkezet: HEMSCHEIDT SKD 420 típusú becsuklásgátló. CONTITECH gyártmányú harmónika.

Egyebek:

Üzemanyagtartály:

70/221/EEC előírásnak megfelelően kialakított 2*130 literes, rozsdamentes acéltartályok, a motortól távol, a jobb oldalon, az első tengely mögött elhelyezve. A tartály nyomáskiegyenlítő és biztonsági szeleppel, valamint menetes tanksapkával van szerelve. A beöntőnyílás fedelét rugóerő tartja fixen a két véghelyzetében. A tartály a rövid töltőcső hossz miatt gyorsan feltölthető, az üzemanyag vezetékek a padlóvázban haladnak a motorhoz, amit a common-rail rendszer nagynyomású szivattyúja segít elő.

Elektromos rendszer:
24 V-os, negatív testelésű multiplex elektromos rendszer, 2 db. 12 V-os, 230 Ah-s akkumulátor a jármű jobb hátsó részében elhelyezett ládatérben, mechanikus főkapcsolóval.
A motor által meghajtott 2 db. 180 A-es generátor.
A vezetőtér mögötti falban elhelyezett elektromos központi kapcsolótábla az elektromos berendezések vezérlőegységeivel.
Az elektromos kábelek mindkét végükön számozással vannak ellátva. A kábelkötegek nagy része a légcsatornákban, kisebb részük a padlóváz furatain fut hátra.
Az alvázban és a motortérben a kábelek műanyag védőcsövekben futnak és a csatlakozók is por- és vízmentesen vannak kialakítva.

Karosszéria:
Önhordó karosszéria. Hidegen hajlított négyszögszelvényű zárt idomacélból hegesztett rozsdamentes vázszerkezet. A külső oldalburkolat feszített rozsdamentes acéllemez. A homlok- és hátfalburkolat, a lámpafészkek és a lökhárítók üvegszálerősítésű poliészter formadarabok. A lökhárítók három részből állnak, belsejükben acél merevítéssel.
A karosszéria külső felülete ACRIL bázisú egyszínű fényezéssel van ellátva.
Az utasfolyosó végig alacsonypadlós, a második ajtó után 8%-ban emelkedik a hátsó tengely vonaláig.
Az autóbusz el van látva megfelelő darabszámú vészkijárattal, mely egyrészt az utasajtók vésznyitási lehetősége, másrészt az oldalablakok mellett elhelyezett üvegtörő kalapácsok útján valósul meg.

Belső burkolatok:
15 mm vastagságú impregnált rétegelt lemezből kialakított padlózat a vázhoz ragasztással rögzítve, FORBO Safestep típusú csúszásmentes járműipari PVC burkolattal. Az utasajtóknál a padló kifele lejt, így az esetleg bejutó esővíz távozni tud a járműből.
Az oldalburkolat és a mennyezetközép RESOPAL gyártmányú, műgyanta alapú speciális igénybevételre kialakított, élénk színezésű dekorlemezből, a mennyezetszélek üvegszálerősítésű műanyag formadarabokból vannak kialakítva. Az ablakkeretek a HAPPICH cég modulrendszerű alumínium-műanyag kombinációjú profiljaival borítottak.

Ajtók:
BODO gyártmányú, 3 db. kétszárnyú, elektropneumatikus működtetésű, befele nyíló utasajtó. Az első ajtó első szárnyának biztonsági üvege elektromosan fűthető. A szabad ajtónyílás szélessége 1200 mm. Az első utasajtó első szárnya külön működtethető és kívülről is nyitható egy rejtett kapcsoló segítségével. Külső nyitás esetén az ajtó és a vezetőtér világítása automatikusan felkapcsolódik. A gk. vezető az ajtónyitó gombok kétszínű LED-ei segítségével követheti nyomon az ajtók nyitott, vagy zárt állapotát. A záródó ajtókra az utasokat hangjelzés figyelmezteti.
Az ajtóműködtetés munkahengerei és szelepei az ajtók felett kerültek elhelyezésre. Az ajtólapok körbe gumiprofillal szigeteltek, belső szélükön élérzékelő profillal vannak ellátva az automatikus visszanyitás funkcióhoz. Minden ajtó el van látva külső- és belső pneumatikus vésznyitó szeleppel, melyek aktiválása után az ajtólapok kézzel nyithatóvá válnak. Az ajtószárnyak belső felületén 2-2 db. ferdén elhelyezett kapaszkodó segíti az utasok mozgását.

Ablakok:
Nagyméretű ragasztott, biztonsági szélvédő. Edzett biztonsági üvegből készülő oldal- és hátfali ablakok. Az oldalüvegek a vázhoz ragasztással vannak rögzítve és a vészkijáratnak kijelölt ablakokon kívül a felső részük közel 30%-ban nyitható. A vezető melletti oldalablak 70%-ban nyitható és az üveg első része elektromosan fűthető. Az utastér túlzott felmelegedése ellen az üvegek hővédő színezéssel vannak ellátva.

Ülések:
VOGEL TOP2020 típusú, fix, magas háttámlás, intercity kivitelű utasülések. Minden ülés háttámláján kapaszkodó áll az utasok rendelkezésére.
ISRI gyártmányú, pneumatikus rugózású vezetőülés, háttámlába integrált fejtámlával, állítható deréktámasszal, hárompontos biztonsági övvel.

Szellőzés klimatizálás:
Az utastér két oldalán levegőcsatorna fut végig fix befúvókkal. A beszívott és megszűrt levegőt nagy teljesítményű ventilátorok nyomják be a csatornákba. A vezető számára külön kapcsolható ventilátor biztosítja a megfelelő szellőzést. Az oldalablakok felső 30%-a elhúzható. A klímatizálást automata szabályzóval ellátott HISPACOLD gyártmányú készülék biztosítja.

Fűtés:
A motor vízkörébe kötött fűtésrendszer. Az utastérben az oldalfalak mentén elhelyezett radiátorokba a vezető által szabályozható elektropneumatikus szelepen keresztül jut a melegvíz. A fűtés rézcsövei alumínium burkolattal vannak takarva.
A szélvédő számára KORMAS gyártmányú páramentesítő készülék van beépítve többfokozatú befúvással, a befúvók áramlási szöge állítható. A vezetőtér számára külön szabályozható ventilátoros fűtőkészülék áll rendelkezésre.
Az első utasajtó első szárnyának üvege, a vezető melletti oldalablak első szárnya, valamint a külső tükrök elektromosan fűthetőek.

Világítás:
HELLA gyártmányú külső lámpatestek. Fénycsöves lámpatestekből álló kétfokozatú utastérvilágítás, az ajtók felett mennyezetbe süllyesztett halogénlámpák, éjszakai fények. Külön kapcsolható lámpa a vezetőtér számára és a motortérben.

Leszállásjelzők:
2001/85/EC előírásnak megfelelően (1200 mm magasan) a függőleges kapaszkodócsöveken elhelyezett HAPPICH gyártmányú leszállásjelzők, 1800 mm magasan elhelyezett vészjelzők.

Vezetőtér felszerelése:
A vezetőtér hátsó falában kap helyet a központi elektromos tábla, így ezen az oldalon az teljesen el van zárva az utastértől. A vezetőtér ajtaja hátra-kifele nyitható,. Az ajtó belsején nagyméretű ajtózseb.
A vezető mögötti hátfalon ruhafogas, bal oldalon zárható kesztyűtartó.

Műszerfal:
A műszerfal burkolat üvegszálerősítésű műanyag formadarab, ebben helyezkedik el a 3 központi műszerlap. Ezek közül a középső tartalmazza a multiplex rendszerű műszeregységet sebesség és fordulatszám órával, vízhőfok és üzemanyagszint mérővel, visszajelzőkkel és információs kijelzővel.
A bal és jobb oldali panelek a világítás, ajtóműködtetés és a gépészeti elemek működtetéséhez szükséges HELLA típusú kapsolókat tartalmazza.
Ezeken kívül további két panel, bal oldalon az oldalablak mentén és jobb oldalon a vezetőtér ajtó mellett tartalmazza a fűtés-szellőzés és az egyéb berendezések kezelőszerveit, a tachográfot és a kijelzők kezelőpaneljét.
A műszerfalon került elhelyezésre a motor vészleállító és vészáramtalanító kapcsoló is.

Felszerelések:
Fokozatmentesen állítható napfényvédő roló a vezető előtt és a mellette lévő ablakon
ROCKINGER gyártmányú vonószerkezet a jármű elején a lökhárító középső része mögött felszerelve.
SKS gyártmányú kétkaros szemben mozgó ablaktörlő mechanizmus KORMAS gyártmányú motorral.
10 literes ablakmosó tartály az első ajtó előtti oszlopon elhelyezett külső töltőcsonkkal.
Állítható fűtött külső tükrök mindkét oldalon.
Belső tükrök az utastér figyelésére.
A műszerfali integrált kijelzőn figyelhető meg a második és harmadik ajtónál elhelyezett kamerák képe.